Rok

Het is altijd een risico om iets te maken wat je ook echt kan dragen. Maar wonderwel past het dit keer.

Ik wilde graag iets doen met het zig-zag haken. En dat is een rokje geworden. Heel veel draadjes om weg te werken en ik moet nog iets verzinnen als tailleband. Maar leuk zo in die winterse zonnestralen!

Het patroon heb ik gevonden en besteld bij Interweave en de wol bij Hobbydoos.

5 gedachtes over “Rok

  1. Een heel mooi rokje ! Is het ook gemakkelijk te haken voor een beginner. In probeerde de patroon ook te bestellen maar het lukte mij niet.

    Groetjes Fabienne

  2. Supergaaf! Zou hem zelf ook graag willen maken maar ik kom overal alleen een Engelse uitleg tegen.. Is het moeilijk?

    Groetjes,
    Jeannet

    • Jeannet, dank je voor het compliment. Ik heb het patroon ook alleen in het Engels. Als je wel eens vaker ripples hebt gehaakt is de rok echt niet moeilijk. Het zijn vooral dubbele stokjes en je moet steeds minderen.
      Succes!

      • Bedankt voor de reactie. Ik heb nog nooit ripples gehaakt maar wel al een aantal andere dingen gehaakt als een muts, poncho, een poef. Moet je naar boven toe minderen? Het is dus eigenlijk een grote lap die je op het einde aan de zijkant aan elkaar maakt en waarbij je aan de bovenkant een band maakt als ik het goed begrijp? Hoeveel (bollen) wol heb je hier ongeveer voor nodig en kan het ook gewoon met acrylwol? Of is er wol die lelijk wordt aangezien je met een rokje nogal veel zit. Een hoop vragen, ik hoop dat je een antwoord voor me hebt dan kan ik daarna het patroon bestellen🙂

        Groetjes,
        Jeannet

Geef een reactie

