Grof

Natuurlijk wilde ik graag een keer haken met Zpagetti. De grove structuur van de kussens en poefjes vind ik wel mooi. Op de breidag volgde ik een workshop ‘tunisch haken’ en met een bol witte Zpagetti ging ik thuis aan de slag. Dat viel nog niet mee met die lange haaknaald, het is zwaar om te doen. Wel mooi die steek!

Maar ik kreeg de zijkanten niet strak en op maat werken is erg lastig. Maar erger nog: ik kwam te kort en een bol witte Zpagetti is niet automatisch een bol witte Zpagetti. Daar was ik al voor gewaarschuwd. En een half kussen in een andere tint wit is niet echt mooi. Dus opnieuw begonnen. Dit maal met een paar breipennen nummer 8. Om en om twee tinten wit. Uiteindelijk is de kussenhoes nog te groot voor het binnenkussen en heb ik bijna de blaren op mijn vingers…

Het viel al met al een beetje tegen. Toch wil ik nog wel een keer zo’n groot kussen maken met tunische haaksteken. Alleen wel meteen genoeg materiaal kopen in dezelfde kleur!

Een gedachte over “Grof

Geef een reactie

