Diagonaal

Mijn plaid is klaar! Hij is ongeveer 1m30 bij 1m30 geworden. Ik heb geen rand gehaakt, wel geprobeerd maar ik vind ‘m zonder rand mooier. Stoer. 

Patroon

Zoals ik eerder schreef, heb ik de inspiratie voor deze steken opgedaan bij dit blog. Ik heb Phildar Partner 3,5 gebruikt en gehaakt met naald 4. Ik doe een poging om te beschrijven en te tekenen wat ik heb gedaan.

1. Haak 6 lossen, de laatste drie zijn meteen het eerste dubbele stokje van de volgende toer

2. Haak vanaf de 4e losse 3 dubbele stokjes. Haak vervolgens 4 lossen, haal de bol door de lus en knip de draad af

3. Keer het werk en begin in de eerste losse (van 4) met een nieuwe kleur met een halve vaste. Haak 3 lossen (= eerste dubbel stokje). Haak 3 dubbele stokjes in de andere lossen. Haak dan net onder het bovenste horizontale stokje ernaast een halve vaste en 3 lossen. In dezelfde ruimte haak je nog drie dubbele stokjes. Tot slot weer 4 lossen en knoop deze kleur weer af.

4. Keer het werk en doe hetzelfde als hierboven beschreven met de volgende kleur. Met deze kleur maak je drie nieuwe blokjes. Met elke kleur komt er een blokje bij.

5. Wanneer je vindt dat je op de helft van je werk bent aangekomen, laat je de 4 lossen aan het eind van elke toer achterwege. Keer het werk en hecht de nieuwe kleur meteen onder het bovenste horizontale stokje van het eerste blokje. Op die manier minder je weer een blokje met elke toer.

10 gedachtes over “Diagonaal

Geef een reactie

