Kabels

CIMG2400Mijn kussen met kabels is af. Het was leuk om dat eens te proberen. Ik heb hieronder beschreven wat ik heb gedaan.CIMG2404

Materiaal: Big Merino van Drops (iets meer dan 6 bollen), breinaalden 5, kabelnaald, binnenkussen 70×30.

Voor deze maat heb ik 104 steken opgezet.
Brei voor de boord eerst 5 naalden in tricot (begin en eindig met een nld recht).

Dan begint het kabelpatroon:
nld 1 – averecht
nld 2 – *4 steken averecht, 6 steken recht, herhalen vanaf *, laatste 4 steken averecht
nld 3 – averecht
nld 4 – zelfde als nld 2
nld 5 – averecht
nld 6 – 4 steken averecht, *3 steken op de kabelnaald naar voren laten vallen, volgende 3 steken recht breien, dan de drie steken van de kabelnaald recht breien, 4 steken averecht, herhalen vanaf *, laatste 4 steken averecht.kabels

Herhaal dit patroon tot een lengte van ongeveer 55 cm, maar eindig met een naald averecht (nld 5 van het patroon).

Brei voor de boord 8 naalden in tricot (begin met recht).
Maak in de 5e naald, verdeeld over het aantal steken, op 5 plaatsen een knoopsgat (ik heb 5 x 2 steken afgekant en in de volgende naald weer 5 x 2 steken opgezet).

Sluit de zijkanten en naai 5 knoopjes op de juiste plek.CIMG2402CIMG2401CIMG2407CIMG2403

6 gedachtes over “Kabels

  1. Hallo Sandra,
    Dank je wel voor je hele aardige berichtje.
    Voor jou wens ik ook hele fijne feestdagen, precies zoals je ze graag wenst. En ik hoop je weer te ‘spreken’ in 2013 en dan weer je mooie creaties te zien op je blog.
    Groetjes,
    Andrée

Geef een reactie

