Boothals

IMG_1472 Afgelopen week kon ik mijn zomertruitje afmaken. Het past! Het is een fijn patroon om te haken, gevonden in het Interweave Crochet tijdschrift, issue spring 2012. Ik leerde een nieuwe manier van haakwerk opzetten. Dat doe ik altijd met het haken van lossen maar dit patroon begint met een “foundation double crochet”. Er zijn filmpjes op youtube te vinden waarin deze steek wordt uitgelegd. Ik vond het een prettige manier: het is mooi gelijkmatig en je hebt meteen een rij stokjes.

DSC_0186Zoals wel vaker heb ik de bovenkant een beetje aangepast. Qua steken kwam ik niet helemaal uit en ik heb de halsopening breder gelaten dan in het patroon. Uiteindelijk is het goed gekomen en heb ik er een truitje bij. Materiaal: 6 bollen Katia New Orleans, kleur gris 12. Haaknaald 3,5.DSC_0185DSC_0188Gehaakte broche op de foto is van imdirky. Het zat in de goodiebag van de gezellige middag Haak mee aan zee waar ik was twee weken geleden.

DSC_0206Gisteren was het koningsdag en hebben we nog even een vrijmarkt opgezocht. fietstaartDSC_0203

Geef een reactie

