Deken update #5

DSC_0368Mijn hexagon deken heeft even stil gelegen, maar ik was ‘m zeker niet vergeten. Nu zijn alle hexagons gehaakt en volgens de join-as-you-go methode aan elkaar gezet. Ook heb ik halve hexagons gemaakt om de boven en onderkant netjes recht te krijgen, Dat was wel even puzzelen, vooral omdat ik rondom de halve hexagon een rand wit wilde haken. Dat vind ik mooier staan tussen de rest.DSC_0375

Hieronder heb ik beschreven hoe ik de halve hexagons heb gemaakt. Nu rest alleen nog het wegwerken van de draadjes en dan een rand haken. Welke dat wordt?

DSC_0365

Halve hexagon:
– Haak 4 lossen en sluit de ring
– 2 lossen als eerste stokje, twee stokjes, 2 lossen, 3 stokjes, 2 lossen, 3 stokjes
– keer nu je werk aangezien je niet in het rond kan haken
– 3 lossen als eerste dubbele stokje
– 3 dubbele stokjes in de eerste opening, 2 lossen, 3 dubbele stokjes
– herhaal dit in de tweede opening
– 1 dubbel stokje in de laatste steek
– keer je werk
– 2 lossen als eerste stokje, 1 stokje in dezelfde steek
– 2 stokjes in de volgende steek, 1 stokje in de volgende steek, 2 stokjes in de volgende steek, 2 stokjes in de eerste opening, 2 lossen, 2 stokjes in dezelfde opening
– haak 5 stokjes in de volgende 5 steken
– 2 stokjes, 2 lossen, 2 stokjes in de 2e opening
– achtereenvolgend 2 stokjes, 1 stokje, 2 stokjes, 2 stokjes in de volgende 4 steken en draad afhechten
– haak vervolgens met wit rondom de halve hexagon en gebruik hierbij de join-as-you-go methode.

Hoe haakte ik de hele hexagon?
Hoe haakte ik de hexagons aan elkaar?DSC_0376

6 gedachtes over “Deken update #5

Geef een reactie

