litho

DSC_0425DSC_0430Soms ontstaat er zomaar een mooi verhaal. Ik 1987 gingen man en ik voor het eerst samen een week weg, naar Berlijn. Ik heb er niet veel foto’s van, maar zie mijn stoere pose voor de muur. Twee jaar later viel de muur en dat wordt dit weekend herdacht omdat het al weer 25 jaar geleden is. In 1991 nam U2 het album Achtung Baby op in Berlijn. Het mooiste album (vinden wij) en de enige tour die we ooit gezien hebben, zelfs 2 maal, was de ZOOropa tour.

Dit voorjaar bestelde ik een litho van Anton Corbijn uit de serie die hij in 1991 heeft gemaakt bij U2 in Berlijn. De litho stond nog een tijdje ingepakt in de kast voordat we eindelijk actie ondernamen hem te laten inlijsten. Gisteren was de litho klaar, op de dag dat er een mooi interview te zien was met Bono en Larry over het nieuwe album waarmee ze teruggaan naar hun tienerjaren in Ierland. En vandaag hangt de litho bij ons aan de muur. Een stukje van onze geschiedenis.DSC_0427

Een gedachte over “litho

  1. Hallo Sandra, Wat een heerlijk stukje geschiedenis. We maken het allemaal, terwijl we ademen en op deze prachtige aardkluit rondlopen. Bedankt voor het delen.

Geef een reactie

