babymutsje

DSC_0006Al weer een tijdje geleden maakte ik een dekentje (dat overigens nog steeds hier in de kast ligt) en ik had nog wat kleine restjes Phildar Super Baby over. Ik had zin in een klein project en dat werd een babymutsje. Ik begon met rondhaken en op gevoel meerderde ik steken bij. Na een paar centimeter haakte ik twee rijen waarbij ik de haaknaald alleen door de achterste lus stak van de steken uit de vorige toer. Op die manier kantelt het werk een beetje meer. Daarna haakte ik de rest met dezelfde hoeveelheid steken. De voorlaatste vier toeren haakte ik vasten en het randje is een combinatie van vaste, stokje, dubbel stokje, stokje, vaste, stokje, dubbel stokje enzovoort. mutsje2Een pompoentje erop en klaar! Schattig in deze pasteltinten. mutsje1

Een handige tabel om de maten voor mutsen te checken vind je hier. Zo kun je er een beetje rekening mee houden dat het niet te groot wordt. Dit mutsje is geschikt voor een meisje tot ongeveer drie maanden. En laat ik nou net een moeder kennen die onlangs is bevallen van haar tweede dochter…DSC_0009

Geef een reactie

