sokken

DSC_0019IMG_0075Dochter (13) houdt van aparte sokken en draagt het liefst ook nog twee verschillende tegelijk. Zo heeft ze al eens dit leuke paar gekocht.

Toen ik samen met haar een bezoekje bracht aan Echtstudio in Alphen aan den Rijn en ze zag de bolletjes sokkenwol, was het al snel duidelijk dat ik sokken voor haar zou breien. Een nieuwe uitdaging, ach waarom ook niet.sokken2

Ik haalde een boek uit de bibliotheek met daarin een patroon met een boemeranghiel. Dat leek me wel mooi. Maar… ik snapte het niet. Na een paar pogingen besloot ik het op de ‘ouderwetse’ manier te proberen: met een hielflap en het ophalen van steken om de voet verder te breien. Zoals mijn moeder het vroeger ook deed. Gelukkig kwam ik de heldere uitleg op het blog ‘ontrafeld‘ tegen, zodat er zowaar een echte sok uit de pennen kwam! De blauwe is iets wijder dan de groen-gele maar dochter is er blij mee. En ik heb weer iets geleerd.sokken1

Geef een reactie

