waaiers

DSC_0035Op moederdag kreeg ik van Quinten (11) deze 4 bolletjes katoen van een onbekend merk. Hij had de kleuren zelf uitgekozen. Zo leuk! Ik ben snel op zoek gegaan naar een patroon om ervan te haken.waaier 1Ik vind vooral het groen erg zomers dus kwam ik uit bij de zomersjaal uit het boek ‘Puur haken’ van Maaike van Koert (de tas op de foto is ook door Maaike gemaakt). Je haakt bij deze sjaal waaiers vanuit de punt en er zit een mooie rand omheen. Voor de rand kocht ik er nog een bolletje licht paars bij.waaier 2
Uiteindelijk heb ik 5 bollen paars, 2 bollen groen en 1 bol licht paars gebruikt (à 50 gram). Ik haakte met haaknaald 3.waaier 3IMG_0113

4 gedachtes over “waaiers

  1. Mooi! En wat superlief van je zoon… (Mijn dochter is ook net 11 geworden!).
    Ik vind dat groen inderdaad ook echt zomers, en dat paars is lekker vrolijk, toch goed gekozen van Quinten, die kleuren!
    Groetjes, Sigrid

Geef een reactie

